Когато избираме климатик, един от най-важните параметри, на които трябва да обърнем внимание /освен правилно изчислената мощност/, е до каква външна температура очакваме той да работи ефективно или какъв е неговия температурен диапазон на работа. Мощността, която се отдава в помещението, зависи от температурата навън. Или с други думи, колкото е по-студено навън, толкова е по-ниска мощността на климатика и толкова по-големи ще бъдат загубите на топлина.
Климатиците могат да бъдат инверторни или конвеционални. Ние препоръчваме на нашите клиенти за добра работа на климатичната система през зимата да изберат инвертор. Те променят своята мощност плавно и това им дава възможност да работят в оптимален режим.
При сурови зимни условия е напълно нормално на около 40 мин до един час работа на отопление климатика Ви да спре да духа топло и да мине на „обезскрежаване”. Този режим се нарича "Дефрост" или размразяване на външното тяло. Функциатя се изпълнява от всеки един климатик и при различните модели отнема различно време.
Друг важен въпрос е този с изтичането на вода от външното тяло, когато ползваме климатика в режим „отопление“. В зависимост от температурата и влажността, количеството на отделяната вода може да е различно. Ние препоръчваме на нашите клиенти монтаж на кондензна вана с нагревател и термостат. Производителите дават предписания в иструкциите за инсталация да не се монтира опционалния щуцер в региони, където минималните температура падат под 0 градуса. Това може да причини редица проблеми, вследствие на замръзването на водата на дъното на външното тяло на климатика.
Важно е да знаете, че нарушаването на предписанието е повод за отказ от гаранция, тъй като проблемите, причинени от замръзването на вода на дъното на външното тяло не могат да се третират, като фабрични дефекти.
Често срещан въпрос е този за отделянето на пара от външното тяло на климатика. Това е част от процеса на размразяване и не е дефект. През зимата във външното тяло се натрупва лед. Климатикът спира за няколко минути режима на отопление, за да вкарва топъл фреон във въшното тяло. Това води до размразяване на натрупалия се лед и изтичане на вода от външното тяло на климатика.
Нормално е понякога при режим „отопление“ да се чува леко пукане от вътрешното тяло на климатика. Това не е дефект, нито проблем. Получава се вследствие на топлинно разширение и свиване най-често на пластмасата от корпуса.
Много важно е при минусови температури да не се задава по-висока температура от 21-24 градуса, тъй като климатикът трябва да достигне зададената от вас температура и да премине в режим на разледяване на външното тяло. Ако е зададена крайно висока температура, климатикът няма да може да достигне желаната от вас висока температура и има голям риск за обледяване на външното тяло.
Ето и няколко полезни съвета: